DART+ an Chósta Thuaidh Rogha a Roghnófar
Mar thoradh ar an réamh-mheasúnú ar roghanna, in éineacht le hanailís mhionsonraithe ilchritéar ar na roghanna ar an ngearrliosta, sainaithníodh Roghanna a Roghnófar do gach eilimint de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh. Tá na Roghanna a Roghnófar éagsúla maidir le gnéithe nó idirghabhálacha áirithe comhcheangailte leis na hoibreacha líneacha ginearálta is gá chun an t-iarnród a uasghrádú agus a nuachóiriú chun an ‘Rogha a Roghnófar’ a chruthú do DART+ an Chósta Thuaidh .
Tá an tionscadal roinnte ina chodanna ag cur síos ar an tionscadal, mar seo a leanas:
General Linear Works
Tá an tionscadal lonnaithe go príomha laistigh de chonair an iarnróid atá ann cheana féin agus soláthróidh sé an bonneagar riachtanach chun tacú leis an minicíocht agus an acmhainn méadaithe traenach atá beartaithe. Cuimseoidh soláthar bonneagair nua oibreacha líneacha ginearálta mar aon le roinnt idirghabhálacha áitiúla atá go príomha ag stáisiúin atá ann cheana féin. Sa chuid seo a leanas tugaimid isteach an raon oibreacha líneacha ginearálta a theastaíonn chun an t-iarnród reatha idir Cathair Bhaile Átha Cliath agus Droichead Átha a nuachóiriú agus a uasghrádú, Líne Bhrainse Bhinn Éadair san áireamh, chomh maith leis an líne iarnróid reatha idir Mullach Íde agus Droichead Átha a leictriú mar chuid de DART+ an Chósta Thuaidh.
Leictriú
Áirítear le gnéithe d’Oibreacha Líneacha Ginearálta maidir le leictriú:
- Beidh gá le síneadh a chur leis an trealamh leictrithe lastuas (OHLE) mar chuid den tionscadal DART+ an Chósta Thuaidh. Síneoidh sé seo ón teorainn reatha leictrithe ag Mullach Íde go Droichead Átha. Beidh an trealamh cosúil leis an trealamh leictrithe lasnairde a úsáidtear faoi láthair ar an líonra DART atá ann faoi láthair agus beidh sé ag luí leis. Is ceanglas tionscadail é córas leictrithe a sholáthar atá comhoiriúnach leis an gcóras DART atá ann faoi láthair agus le tionscadail leictrithe eile a bhaineann leis an gClár DART+;
- Beidh ocht bhfostáisiún nua leictreacha ag teastáil ag eatraimh feadh na líne iarnróid idir Mullach Íde agus Droichead Átha chun cumhacht a sholáthar don líonra; Sainaithnítear láithreacha an fhostáisiúin laistigh de na Líníochtaí Leagan Amach Scéimreacha in Iarscríbhinn 1 de Dhoiciméid Tacaíochta PC2. Áirítear ar na láithreacha fostáisiúin atá beartaithe feadh na líne:
- Droichead Átha
- Baile an Bhiataigh
- Baile Mhic Gormáin
- Baile Brigín
- Na Sceirí Thuaidh
- Na Sceirí Theas
- An Ros & Lusca
- Domhnach Bat
Measúnú déanta chun athbhreithniú a dhéanamh ar na glantacháin atá ann cheana féin ag gach tardhroichead feadh an bhealaigh maidir le riachtanais leictrithe. Is é conclúid réamhthorthaí an mheasúnaithe go bhfuil na glantacháin riachtanacha ag cuid mhór de na droichid agus nach dócha go mbeidh tionchar ag an tionscadal orthu. Chun glantacháin chuí a bhaint amach, áfach, beidh gá le huasghrádú ar dhroichead coise stáisiún Droichead Átha Mhic Ghiolla Bhríde, agus athsholáthar OBB080 a nascann Ardán an Iarnróid le Lána Mhic Craith. Beidh gá le roinnt mionoibreacha íslithe rianta áitiúla chun na glantacháin riachtanacha a bhaint amach ag 4 struchtúr atá ann cheana féin:
- Tardhroichead OBB39 (ag iompar Bóthar an Stáisiúin / R128);
- Tardhroichead OBB44 (ag iompar bóthar áitiúil i mBaile an Tirialaigh Mhóir);
- Tardhroichead OBB55 (ag iompar Ardán an Laighléisigh / R127);
- Tardhroichead OBB78 (ag iompar Bóthar Colpe).
Ceanglófar OHLE a shocrú le fodhroichid/tarbhealaí agus beidh gá le modhnuithe logánta orthu ag:
- Tarbhealach Mhullach Íde;
- Tarbhealach Bhaile Roiséir;
- Tarbhealach Bhaile Brigín;
- Tarbhealach an Inse
Beidh gá le mionathruithe a dhéanamh ar uchtbhallaí tardhroichid atá ann cheana féin idir Mullach Íde agus Droichead Átha lena chinntiú nach mbíonn oscailtí ar bith ag uchtbhallaí, nach mbíonn siad in ann dreapadh agus 1.8m ar airde ar a laghad. Laghdóidh sé seo an baol go dtiocfaidh daoine i dteagmháil leis an OHLE.
Beidh gá le comhéadain le fóntais atá ann cheana féin, cóireálacha teorann (lena n-áirítear ballaí coinneála nua), oibreacha draenála, bainistíocht fásra agus oibreacha coimhdeacha eile feadh tréimhse an tionscadail.
Tá an Crosaire Comhréidh oibrithe reatha (XB001) atá suite ó dheas de Stáisiún Dhomhnach Bat le dúnadh. Tá sé seo mar thoradh ar leictriú a thabhairt isteach agus ar an méadú ar mhinicíocht traenach ar an Líne Thuaidh, rud a mhéadaíonn go mór na rioscaí sábháilteachta ag an gcrosaire comhréidh seo d’úsáideoirí an chrosaire agus don trácht iarnróid.
Campúin Tógála – beidh idir bhuan agus shealadach ag teastáil chun tógáil an tionscadail DART+ an Chósta Thuaidh a éascú. Beidh formhór na campúin sealadach sa nádúr. Aithnítear na láithreacha campúin laistigh de na Líníochtaí Leagan Amach Scéimreacha in Iarscríbhinn 1 de Dhoiciméid Tacaíochta PC2. Chaithfí go leor de na láithreacha campúin a fháil go sealadach le linn na n-oibreacha.
Comharthaíocht agus Teileachumarsáid
- Beidh gá le huasghráduithe comharthaíochta agus comharthaíocht bhreise idir Mullach Íde agus Droichead Átha
- Beidh gá le mionathruithe ar chomharthaíocht idir Acomhal an Phoirt Thoir (An Tulcha), lastuaidh de Stáisiún Uí Chonghaile agus Mullach Íde;
- Beidh gá le huasghrádaithe ar na córais teileachumarsáide ar fud an bhealaigh.
Dublin City to Malahide
Síneann an chuid seo den iarnród idir Stáisiún Uí Chonghaile agus Mullach Íde. Soláthraíonn an Líne Thuaidh atá ann faoi láthair an bonn agus an bhunobair don chuid seo de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh. Laistigh den chuid seo, cuimsíonn an Rogha a Roghnófar oibreacha ag Stáisiúin Ghabhal Bhinn Éadair & Domhnach Míde, Cluain Ghrífín agus Mhullach Íde atá nasctha le héascú a dhéanamh ar na harduithe pleanáilte in acmhainn agus minicíocht a bhaineann leis an tionscadal. Toisc go bhfuil an chuid seo den iarnród reatha feistithe le OHLE cheana féin, ní shamhlaítear ach roinnt mionathruithe ar uasghrádú comharthaíochta agus teileachumarsáide. Níltear ag súil go mbeidh tionchar ar aon struchtúir reatha atá suite idir Mullach Íde agus Lár Chathair Bhaile Átha Cliath mar chuid d’oibreacha DART+ an Chósta Thuaidh. Áiríonn an Rogha a Roghnófar críochnú roinnt uasghrádaithe ar an Iosta Fhionnradhairc atá lonnaithe ag Stáisiún Bhóthar Chluain Tarbh.
Chun an t-ardú molta ar mhinicíocht traenach a éascú tá sé beartaithe mar chuid de Thionscadal DART+ Cósta Thuaidh roinnt mionathruithe ar an mbóthar a chur i bhfeidhm, lena n-áirítear áiseanna nua caitheamh siar a thabhairt isteach, sna ceantair timpeall ar Stáisiún Mhullach Íde, Stáisiún Chluain Ghrífín agus Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde.
Níor shainaithin an Staidéar Cumhachta aon ghá le fostáisiúin nua breise sa chuid seo den scéim. Ina ionad sin, déanfar na fostáisiúin atá ann cheana a choigeartú chun na ceanglais chumhachta méadaithe a theastaíonn don tseirbhís traenach níos minice a sholáthar.
Oibreacha timpeall ar Stáisiún Chluain Ghrífín
Áiríonn na hoibreacha ag Stáisiún Chluain Ghrífín mionathruithe ar rianta atá riachtanach chun méadú ar sheirbhísí traenach a éascú trí ligean do thraenacha a bheith iompaithe siar ó sheirbhísí leanúnacha ar rianta ar leith.
Is é an Rogha a Roghnófar ná lúb nua a thabhairt isteach chun freastal ar ardán ar an taobh thoir den stáisiún, laistigh den chonair iarnróid atá ann cheana féin. Tá sé molta úsáid a bhaint as aghaidh an ardáin a tógadh nuair a tógadh an stáisiún ar dtús ach nach bhfuil aon rianta ag freastal air faoi láthair.
I measc na n-oibreacha tá struchtúr coinneála a thógáil lastoir den stáisiún chun an lúb nua a éascú agus déanfar mionathruithe ar ailíniú an riain ó dheas den stáisiún chun ligean do thraenacha rochtain a fháil ar an ardán nua. Beidh gá le suiteálacha nua OHLE agus comharthaíochta, chomh maith le modhnuithe ar na córais atá ann cheana.
Oibreacha timpeall ar Stáisiún Mhullach Íde
Cuimsíonn na hoibreacha ag Mullach Íde modhnú rianta atá riachtanach chun an méadú ar sheirbhísí traenach a éascú, trí ligean do thraenacha a bheith slán ó sheirbhísí leanúnacha ar rianta ar leith.
Is é an Rogha a Roghnófar ná casadh siar a thabhairt isteach díreach ó thuaidh ó Stáisiún Mhullach Íde idir Tardhroichead Bhóthar na Trá agus Tarbhealach Mhullach Íde. Beidh an casadh siar seo suite idir an dá líne reatha atá ann cheana agus beidh gá leis na línte reatha ata ann cheana a laghdú soir idir an dá dhroichead thuasluaite. Tabharfaidh an sleabhcadh seo isteach an gá atá leis an gclaífort atá ann cheana féin a leathnú ar an taobh thoir, rud a bhainfear amach trí struchtúr coinneála a thógáil taobh leis an rian a bhfuil a cúrsa athraithe. Beidh gá le suiteálacha nua OHLE agus comharthaíochta, chomh maith le modhnuithe ar na córais atá ann cheana
Tá na hoibreacha molta cóngarach d’oibreacha cóireála fuíolluisce Uisce Éireann i Mullach Íde agus d’fhéadfadh cur isteach ar chearta réadmhaoine tríú páirtí. Féachfaidh tuilleadh forbartha dearaidh agus réitigh theicniúil agus tógála chun é seo a íoslaghdú.
Oibreacha timpeall ar Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde.
Áirítear leis an Rogha a Roghnófar ag Gabhal Bhinn Éadair & Stáisiún Dhomhnach Míde síneadh a thógáil ar Ardán 2 atá ann cheana féin agus roinnt mionathruithe ar na rianta a bhaineann leis. Áirítear leis na modhnuithe seo trasnasc nua a thógáil soir ó na hardáin, agus beidh gá freisin le hathruithe ar OHLE, comharthaíocht agus teileachumarsáid atá ann cheana féin.
Chun na buaicmhéaduithe acmhainne atá molta ag Clár DART+ a bhaint amach, lorgóidh tionscadal DART+ an Chósta Thuaidh athchumrú a dhéanamh ar Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair agus Dhomhnach Míde agus deireadh a chur le coimhlintí trasrianta traenach atá ann cheana féin ag an stáisiún a chuireann srian le hacmhainn agus minicíocht traenach ar an ngréasán faoi láthair. Cumasóidh na hathruithe seo seirbhís tointeála DART ar líne Bhrainse Bhinn Éadair de réir mar is gá le linn buaicamanna, agus/nó seirbhís díreach tríd go/ó Lár Chathair Bhaile Átha Cliath, a cheadóidh uasmhéadú acmhainn agus minicíocht seirbhísí DART+ ar na línte Tuaiscirt agus Brainse Bhinn Éadair araon. Mar gheall ar bhaint na gcoimhlintí trasnaithe traenach ag Gabhal Bhinn Éadair beifear in ann seirbhís DART Bhinn Éadair a oibriú níos minice agus níos iontaofa a oibriú gach deich nóiméad gach bealach, le hathrú ag Gabhal Bhinn Éadair chun rochtain a fháil ar an Líne Thuaidh. Éascófar an t-acomhal gaolmhar a tugadh isteach ag Gabhal Bhinn Éadair & Stáisiún Dhomhnach Míde trí mhinicíocht mhéadaithe de thraenacha stad ar an Líne Thuaidh. Déanfar cinntí oibríochtúla deiridh faoi réir riachtanais éileamh paisinéirí sa todhchaí
Oibreacha / Uasghrádaithe ar Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde
Mar fhreagra díreach ar aiseolas a fuarthas i gComhairliúchán Poiblí Uimh. 1, tá éagsúlacht d’oibreacha modhnuithe suntasacha beartaithe ar Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair agus Dhomhnach Míde chun eispéireas na bpaisinéirí go ginearálta a fheabhsú, agus an stáisiún a fhorbairt chun oibriú níos fearr mar stáisiún cómhalartaithe
Is éard a bheidh i gceist leis na hoibreacha ná na bealaí isteach a mhodhnú chun stáisiún níos inrochtana, níos so-úsáidte agus dírithe ar an gcustaiméir a sholáthar do gach úsáideoir iarnróid, chomh maith le feabhas a chur ar an gceangal leis na ceantair máguaird Dhomhnach Míde agus Chill Bharróg. Déanfar uasghráduithe freisin ar an droichead coise agus naisc leis na hardáin láir, chomh maith leis an soilsiú, an chomharthaíocht agus na bailchríocha ar fad.
Oibreacha ag Iosta Fhionnradhairc
Beidh mionoibreacha áitiúla ar siúl ag Iosta Fhionnradharc chun na háiseanna a mhionathrú chun freastal ar an athrú ar an rothstoc. Is taobh istigh de na foirgnimh atá formhór de na mionathruithe seo.
Mullach Íde go Droichead Átha
Síneann an chuid seo den iarnród ó Stáisiún Mhullach Íde go Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha. Soláthraíonn an Líne Thuaidh atá ann an bonn agus an bhunobair don chuid seo den tionscadal DART+ an Chósta Thuaidh agus mar chuid de na hoibreacha, déanfar an fad seo den Líne Thuaidh a leictriú trí threalamh leictreach lastuas a shuiteáil. Go ginearálta, ní shamhlaítear aon oibreacha ar stáisiúin atá ann cheana féin laistigh den mhéid seo mar chuid den Tionscadal, cé go n-áiríonn an Rogha a Roghnófar tabhairt isteach saoráidí casadh siar agus roinnt mionathruithe áitiúla i Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha.
Léiríodh sna measúnuithe struchtúracha ar dhroichid sa chuid seo den tionscadal go bhfuil glantacháin leordhóthanacha ar fáil i bhformhór na gcásanna chun go bhféadfaí na hoibreacha leictrithe a rith faoi na droichid atá ann faoi láthair gan aon idirghabháil/íosmhéid a dhéanamh ar struchtúir an droichid. Chun glantacháin chuí a bhaint amach, áfach, beidh gá le huasghrádú ar dhroichead coise Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde., agus athsholáthar OBB080 a nascann Ardán an Iarnróid le Lána Mhic Craith. Beidh gá le roinnt mionoibreacha áitiúla chun rianta a ísliú chun na glantacháin riachtanacha a bhaint amach ag 4 struchtúr reatha (OBB39, OBB44, OBB55 & OBB78). Beidh réitigh OHLE ag teastáil chun leictriú a éascú ar feadh na struchtúir tarbhealaigh níos faide atá ann cheana féin (Tarbhealach Mhullach Íde, Tarbhealach Bhaile Roiséir, Tarbhealach Bhaile Brigín, Tarbhealach an Inse).
Tá Crosaire Comhréidh oibrithe reatha (XB001) atá suite ó dheas de Stáisiún Dhomhnach Bat le dúnadh. Tá sé seo mar thoradh ar leictriú a thabhairt isteach agus méadú ar mhinicíocht traenach ar an Líne Thuaidh, rud a mhéadaíonn go mór na rioscaí sábháilteachta ag an gcrosaire comhréidh seo d'úsáideoirí an chrosaire agus don trácht iarnróid.
Oibreacha timpeall ar Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha
Baineann na hoibreacha i Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha go príomha le ligean do líon níos mó seirbhísí iompú ar ais i nDroichead Átha chun filleadh ar Bhaile Átha Cliath. Níl go leor ardán ann faoi láthair chun freastal ar mhinicíocht na seirbhíse atá beartaithe do Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Áth., mar sin tá gá le hardán breise chun seirbhísí a iompú ar ais.
Is é an Rogha a Roghnófar ná ardán aonair nua a thógáil ar thaobhlach lasta Dhroichead Átha. Síneoidh an t-ardán nua seo thar Fodhroichead Bhóthar Bhaile Átha Cliath, agus beidh gá leis an droichead a leathnú. Soláthrófar rochtain chomhréidh idir an t-ardán nua agus an tArdán 1 atá ann cheana féin agus is dócha go gcuirfear líne geata nua isteach. Déanfar taobhlach lasta Dhroichead Átha a rothlú (athailíniú) agus modhnófar an bonneagar iarnróid de réir mar is gá. Maidir le stáblaíocht traenach, úsáidfear taobhlach lasta Dhroichead Átha atá ann cheana féin, agus rian stáblaíochta nua, atá suite in aice leis an iosta. Teastóidh oibreacha ar an mbunda tírdhreacha atá ann faoi láthair don rian stáblaíochta nua.
- UBK01- Droichead Bhóthar Bhaile Átha CliathUBK01- Dublin Road Bridge
Éilíonn an rogha is fearr do Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha go leathnófaí Droichead Bhóthar Bhaile Átha Cliath chun aistriú rianta ó dheas a éascú agus síneadh a chur leis an ardán reatha ar an taobh thuaidh de na rianta os cionn Dhroichead Bhóthar Bhaile Átha Cliath. Níltear ag súil go ndéanfar láithreacha na teanntaí a choigeartú mar chuid de na moltaí seo. - Oibreacha ag Iosta Dhroichead Átha
Déanfar mionathruithe áitiúla ar na háiseanna iosta ag Stáisiún Mhic Ghiolla Bhríde, Droichead Átha chun freastal ar na hathruithe ar an rothstoc. Tá na mionathruithe seo laistigh den chuid is mó laistigh de na foirgnimh iosta atá ann cheana féin, cé go mbeidh gá le roinnt athruithe áitiúla seachtracha ar rianta agus córais iarnróid freisin. Leictriófar an iosta i nDroichead Átha le OHLE.
Oibreacha glanta droichid
Aon áit a théann droichead thar an iarnród is gá a chinntiú go dtéann an OHLE go sábháilte faoin droichead. I gcás nach gcuireann droichid atá ann cheana an glanadh riachtanach ar fáil do OHLE, nó nuair nach féidir leo, breithníodh ar bhonn cás-ar-chás ar raon roghanna chun tionchair a laghdú. Ar feadh chonair bhealaigh an tionscadail, níor sainaithníodh ach sé struchtúr nach bhfuil na glantaí riachtanacha bainte amach iontu. Tar éis na roghanna a bhreithniú, agus anailís mhionsonraithe a bheith curtha i gcrích, aithníodh dhá cheann de na droichid mar dhroichid a dteastaíonn atógáil, agus is é seo a leanas an Rogha a Roghnófar do gach ceann díobh:
- Trasdhroichead OBB81 (droichead coise stáisiúin Dhroichead Átha) – tarr próifílithe a chur in ionad fhorstruchtúr an droichid chun imréiteach leordhóthanach a sholáthar do shuiteáil OHLE. Réiteach costas-éifeachtúil a bheidh sa rogha, laghdóidh sé cur isteach ar sheirbhísí agus coinneoidh sé carachtar amhairc an stáisiúin.
- Tardhroichead OBB80/80A/80B (Ardán an Iarnróid á iompar) - Is éard atá i gceist leis an rogha a roghnófar ná struchtúr droichid atá ann cheana a bhaint agus droichead nua a thógáil ina ionad. Thógfaí bóthar rochtana sealadach ó thuaidh a nascfadh le Bóthar an Mhéirse (R150) chun rochtain ar na réadmhaoine lena mbaineann a éascú ar feadh ré na n-oibreacha. Dhéanfaí an droichead nua a shocrú ag leibhéal chun ghlanadh ingearach íosta 5.6m a sholáthar, chun glanadh leordhóthanach a sholáthar do na sreanga OHLE faoin droichead. Ní mór na bóithre feadh Lána Mhic Craith agus Ardán an Iarnróid a ardú chun ceangal le leibhéil athbhreithnithe droichid a éascú. D’fhéadfadh go mbeadh rochtain shealadach bhreise ag teastáil le linn na n-oibreacha seo chun rochtain ar na réadmhaoine cónaithe a choinneáil le linn oibreacha ar leibhéil an bhóthair. Leis an rogha seo bheadh gá le talamh a fháil lastuaidh de Lána Mhic Craith chun claífort nua a bhaineann le hardú an bhóthair a éascú.
Aithníodh ceithre dhroichead breise feadh mhéideanna an tionscadail nach raibh glanadh leordhóthanach acu chun OHLE a shuiteáil. Tar éis measúnú mionsonraithe. Measadh go soláthraíonn réitigh leictreacha agus idirghabhálacha íslithe rianta áitiúla réiteach imleor ag gach láthair agus gur féidir atógáil droichid níos suntasaí a sheachaint. Áirítear ar na droichid seo:
- Tardhroichead OBB39 (ag iompar Bóthar an Stáisiúin / R128)
- Tardhroichead OBB44 (ag iompar bóthar áitiúil i mBaile an Tirialaigh Mór)
- Tardhroichead OBB55 (ag iompar Ardán an Laighléisigh / R127)
- Tardhroichead OBB78 (ag iompar Bóthar Colpe)
Breathnaítear ar na hoibreacha íslithe rianta go léir mar mhionchoigeartuithe rianta a dhéanfar le linn sealúchais oíche neamh-bhuaiteacha thar thréimhse ama sách gearr.
Struchtúir OHLE a shuiteáil ar fhodhroichid
Beidh gá le socruithe saincheaptha do OHLE ag roinnt láithreacha a bhfuil tacaíocht á tabhairt don iarnród ar fhodhroichid. Samhlaítear gur féidir boinn tipiciúla OHLE a chur ar dhá thaobh na fhodhroichid le raonta níos lú ná 60m, rud a fhágann nach gá OHLE a cheangal leis an droichead. Tá fhodhroichid le réisí thart ar, nó níos mó ná 60m, faoi réir a thuilleadh measúnaithe agus roghanna. Is iad seo a leanas liosta na fhodhroichid a mbeidh tionchar orthu, agus a Roghanna a Roghnófar faoi seach:
- UBB30 – Tarbhealach Mhullach Íde – Éilíonn an Rogha a Roghnófar go gcuirfí isteach cuaillí tacaíochta OHLE ag trí láthair feadh Tarbhealach Mhullach Íde. Nascfaidh na cuaillí tacaíochta OHLE le leaca coincréite a chuirtear ar fhorstruchtúr Tarbhealaigh Mhullach Íde (ag Piaraí 6 & 9) áit nach féidir nascadh go díreach leis an droichead féin. Mar gheall ar chumraíocht deic an droichid ag Piara 3, is féidir an cuaille OHLE a nascadh go díreach le bíoma imeall seachtrach an tarbhealaigh - mar sin níl leac tacaíochta coincréite ag teastáil ag an láthair seo.
- UBB56 – Tarbhealach Bhaile Brigín – Mar gheall ar fhad Tarbhealach Bhaile Brigín, tá ar a laghad dhá phéire crann tacaíochta OHLE ag teastáil chun an leictriú a éascú. Is é an Rogha a Roghnófar na crainn a chur ar an 3ú agus an 8ú láithreacha piara, rud a fhágann go mbeidh réise 55m idir na crainn nuair a bhreathnaítear orthu san ingearchló. Is éard atá i gceist leis an Rogha a Roghnófar na crainn OHLE a cheangal den chosán coisithe lasmuigh den líne fál atá ann cheana féin agus an cosán a leathnú go háitiúil ag láthair na gcrann OHLE chun pasáiste oiriúnach do choisithe a cheadú. Tá sé molta freisin gardaí frith-dreapadóireachta a cheangal de na crainn OHLE chun cosc a chur ar dhaoine iarracht a dhéanamh iad a scála, go háirithe i bhfianaise a láthair in aice leis an bhfál.
- UBB36 – Tarbhealach Bhaile Roiséir – Toisc go bhfuil ailíniú cothrománach réasúnta díreach ag an rian ag an láthair seo, is féidir na crainn OHLE a shuíomh suas le 62m óna chéile. Ligeann sé seo gur féidir na crainn a lonnú ag an dá thaobh den fhorstruchtúr deic droichid, atá thart ar 60m ar fad. Mar sin, is é an Rogha a Roghnófar na crainn tacaíochta OHLE a chur ar dhá thaobh an droichid, arna dtacú ar na ballaí sciatháin saoirseachta atá ann faoi láthair a leagfar síos go dtí leibhéal foirmiú na leac agus a atógáil le ballaí coincréit threisithe a bheidh ceangailte leis an bhfostruchtúr balla-sciatháin atá ann faoi láthair. Tacóidh coirbéal coincréit nochtaithe leis an gcuaille go háitiúil agus beidh an chuid eile den bhalla coincréit threisithe atá molta clúdaithe le cloch chun teacht leis an struchtúr atá ann faoi láthair.
- UBB72 – Tarbhealach Bhaile na hInse – Is é an Rogha a Roghnófar ná crainn OHLE a shuiteáil ag láithreacha an chéad ché agus an piara deiridh. Is éard atá i gceist leis an togra ná go gcuirfí isteach obair chruach thacaíochta bhreise laistigh den struchtúr chun neart leordhóthanach a sholáthar chun crann a shocrú. Déanfar an obair chruach agus na crainn OHLE a boltáil chuig na piaraí droichead atá ann cheana féin.
Fostáisiúin
Shainaithin an Staidéar Cumhachta an gá atá le hocht bhfostáisiún nua, a mbeadh spásáil rialta eatarthu, sa chuid seo den scéim. Tá siad seo ag teastáil ag na láithreacha seo a leanas:
- Droichead Átha
- Baile an Bhiataigh
- Baile Mhic Gormáin
- Baile Brigín
- Na Sceirí Thuaidh
- Na Sceirí Theas
- An Ros & Lusca
- Domhnach Bat
Sainaithnítear láithreacha an fhostáisiúin laistigh de na Líníochtaí Leagan Amach Scéimreacha in Iarscríbhinn 1 de Dhoiciméid Tacaíochta PC2.
Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde go Stáisiún Bhinn Éadair
Síneann an chuid seo den iarnród idir Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde agus Stáisiún Bhinn Éadair. Soláthraíonn líne Bhrainse Bhinn Éadair atá ann cheana an bonn agus an bhunobair don chuid seo de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh. Is beag go leor na hoibreacha atá beartaithe feadh na coda seo de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh, cé is moite de na hoibreacha uasghrádaithe ag Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair agus Dhomhnach Míde ar a ndearnadh cur síos níos luaithe.
Áirítear leis an rogha a roghnófar sa chuid seo de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh soláthar bonneagair le gur féidir seirbhís tointeála DART a oibriú ar líne Bhrainse Bhinn Éadair de réir mar is gá, agus/nó seirbhís díreach tríd go/ó Lár Chathair Bhaile Átha Cliath, ag ligean do cumas agus minicíocht seirbhísí DART+ ar línte an Tuaiscirt agus Brainse Bhinn Éadair araon, a uasmhéadú. Chun an t-ardú molta ar mhinicíocht traenach a éascú tá sé molta mar chuid de thionscadal DART+ an Chósta Thuaidh roinnt mionathruithe riain a chur i bhfeidhm, lena n-áirítear saoráid trasnaithe nua a thabhairt isteach ag Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde. Is beag méid na mionathruithe ar rianta sa limistéar idir Stáisiún Ghabhal Bhinn Éadair & Dhomhnach Míde agus Stáisiún Bhinn Éadair mar go bhfuil an rian feistithe leis an OHLE atá ann cheana féin.
Tá an t-iarnród atá ann cheana féin feistithe le OHLE agus ní shamhlaítear ach roinnt mionathruithe ar uasghrádaithe comharthaíochta agus teileachumarsáide, agus fostáisiún nua a thógáil, mar chuid de thionscadll DART+ an Chósta Thuaidh. Toisc go bhfuil an chuid seo den Líne Thuaidh leictrithe cheana féin níltear ag súil go n-athrófar aon struchtúir atá lonnaithe idir Gabhal Bhinn Éadair & Domhnach Míde agus Stáisiún Bhinn Éadair mar chuid d'oibreacha tionscadail DART+ an Chósta Thuaidh.
Crosairí Comhréidh Bhrainse Bhinn Éadair
Tá ceithre chrosaire comhréidh suite feadh líne Bhrainse Bhinn Éadair, lena n-áirítear:
- Crosaire Comhréidh Bóthair Bhaile Dúill (XQ001);
- Crosaire Comhréidh Chill Fhionntain (XQ002);
- Trasnú Leibhéil Cosh (XQ003);
- Crosaire Comhréidh Claremont (XQ004).
Méadófar ar mhinicíocht agus ar acmhainn na seirbhíse mar aon le feabhsuithe ar iontaofacht an amchláir mar gheall ar athruithe atá molta ar Bhrainse Bhinn Éadair. Méadóidh iontaofacht Bhrainse Bhinn Éadair mar go gciallódh an tseirbhís tointeála DART atá molta nach mbeadh traenacha i mbaol a thuilleadh do mhoilleanna a tharlaíonn feadh na Líne Thuaidh.
Is é an Rogha a Roghnófar do chrosairí comhréidhe Bhrainse Bhinn Éadair ná go leanfadh crosairí á rialú ag bacainní uathoibríocha. Baineadh de thátal as ár measúnú tráchta gur féidir leis na trasrianta bacainn-rialaithe leanúint ar aghaidh ag soláthar leibhéal cuí nascachta agus inrochtaineachta agus ag an am céanna freastal ar riachtanas minicíochta méadaithe na seirbhíse DART.
Rinneadh an measúnú tráchta bunaithe ar shonraí suirbhé tráchta breathnaithe agus trí mhodheolaíocht dea-chleachtais agus bogearraí caighdeánacha tionscail (LinSig) a chur i bhfeidhm. Insamhladh amanna dúnta na gcrosairí comhréidhe atá molta, agus fuarthas amach go dtiocfaidh méadú ar an dóchúlacht go dtabhóidh feithiclí, coisithe agus rothaithe moill ar na crosairí comhréidhe de bharr minicíocht mhéadaithe na gcrosairí comhréidhe. Fuarthas amach freisin go mbeidh tionchar ar fhad scuaine sa limistéar staidéir – i gcásanna áirithe d’fhéadfadh faid na scuaine laghdú, agus i gcásanna áirithe méadóidh faid scuaine. Tá sé léirithe ag an anailís íogaireachta, áfach, go bhfuil sé tuartha go bhfanfaidh fad na scuaine laistigh den spás bóthair scuaine tráchta atá ar fáil, sna cásanna seo go léir.
Dá bhrí sin, cé go n-admhaítear go mbeidh tionchar ag minicíocht mhéadaithe na seirbhísí DART ar líne bhrainse Bhinn Éadair ar na líonraí bóithre mórthimpeall, agus ar a n-úsáideoirí, ní mheastar go bhfuil an tionchar suntasach agus is féidir leis na crosairí comhréidhe leanúint ar aghaidh ag oibriú go héifeachtach, gan éifeacht shuntasach ar aon mhodh iompair.