Ceisteanna Coitianta a bhaineann go sonrach le Tionscadail
Cliceáil ar lógó thíos chun teacht ar na Ceisteanna Coitianta a bhaineann leis an tionscadal DART+ sin.
DART+ South West
Is é prionsabal tosaigh an Tionscadail ná uasghrádú a dhéanamh ar an gconair iarnróid atá ann cheana féin agus tabhairt faoi gach obair, laistigh den chonair iarnróid. Is féidir é seo a bhaint amach thar fhormhór an bhealaigh, lena n-áirítear tógáil ar an mbunobair a rinneadh faoi Thionscadal Bhealach Chill Dara bunaidh, a sheachaid an córas ceithre rian reatha agus roinnt droichead ath-thógtha ó Stáisiún Collchoill & Chill Droichid go dtí an Pháirc Thiar & Gort na Silíní. Is é an srian suntasach deireanach atá fágtha ná an limistéar idir an Pháirc Thiar agus Stáisiún Heuston, áit a laghdaíonn ceithre rian go dhá rian. Teastóidh méadú ar leithead na conaire iarnróid atá ann faoi láthair chun síneadh go ceithre rian sa limistéar seo agus d’fhéadfadh tionchar a bheith aige seo ar úinéirí réadmhaoine in aice láimhe. Moltar sé fhostáisiún ag eatraimh feadh an iarnróid chun cumhacht a sholáthar don líonra. Tá ceithre cinn acu suite ar thailte atá faoi úinéireacht CIÉ in aice leis an gconair iarnróid. Is é an suíomh roghnaithe d’fhostáisiúin na Páirce Thiar agus na Coille Móire ná ar thalamh tríú páirtí, a éilíonn talamh a fháil.
Tá sé mar aidhm ag an tionscadal DART+ Iardheiscirt seirbhís tráchtála a thosú in 2029, tar éis oibreacha tógála, tástála agus coimisiúnaithe a thabhairt chun críche, atá faoi réir infhaighteacht maoinithe.
Ní dhéanfar aon athrú ar leagan amach na rianta idir an Stáisiún Chollchoille & Chill Droichid agus an Pháirc Thiar & Gort na Silíní agus ní bheidh aon traenacha níos gaire ná mar atá faoi láthair do theorainneacha réadmhaoine idir na stáisiúin seo. Aithnítear ceithre láthair d’fhostáisiúin ar feadh agus in aice leis an gcuid seo den chonair iarnróid ag Collchoill, Baile Adaim, An Chiseog agus an Pháirc Thiar; agus d’fhéadfadh gur forbairt bonneagair iarnróid nua é don cheantar máguaird.
Idir an Pháirc Thiar agus Gort na Silíní go Stáisiún Heuston, nuair a leathnófar an conair iarnróid agus críochnófar ceithre rian, bogfar roinnt rianta níos gaire do theorainneacha na réadmhaoine. Don chuid seo, tá forbairt dearaidh ar siúl faoi láthair agus tá sainteorainneacha réadmhaoine a d’fhéadfadh a bheith ag bogadh gar dóibh fós le tabhairt chun críche. Aithnítear dhá láthair freisin d’fhostáisiúin feadh na coda seo ag An Choill Mhór agus Droichead na hInse / Stáisiún Heuston; agus d’fhéadfadh gur forbairt bonneagair iarnróid nua é don cheantar máguaird.Má aithníodh go bhféadfadh tionchar a bheith ag na tograí ar do réadmhaoin, beidh litir seachadta chuig do réadmhaoin. Beidh speisialtóir tiomnaithe úinéirí talún ar fáil chun bualadh le húinéirí réadmhaoine aonair agus chun nuashonruithe rialta a sholáthar ar an tionscadal. Ina theannta sin, beidh oifigeach idirchaidrimh don phobal ar fáil freisin chun nuashonruithe rialta a sholáthar ar an tionscadal.
Má tá ceist agat, déan teagmháil le foireann an tionscadail le do thoil. Tá ár sonraí teagmhála ar fáil anseo
Chun an tionchar tógála a íoslaghdú, déanfar formhór na n-oibreacha laistigh den chonair iarnróid atá ann cheana, nuair is féidir.
D’fhéadfadh go mbeadh gá le tailte faoi úinéireacht tríú páirtí a fháil go sealadach ar feadh ré na n-oibreacha chun tógáil struchtúr coinneála a éascú le réiteach an bhalla coinneála ar thaobh thuaidh agus theas na conaire iarnróid, áit a bhfuil sé le leathnú go ceithre rian. Féachfaidh tuilleadh forbartha dearaidh agus réitigh a bhaineann le tógáil leis an tionchar seo a íoslaghdú.
Chun seirbhísí a choinneáil i rith an lae, is san oíche a dhéanfar formhór na n-oibreacha tógála feadh na líne iarnróid féin. Is féidir le hoibreacha lasmuigh den chonair iarnróid bheo dul chun cinn i rith an lae (i.e. droichead a thógáil a bhaineann le leathnú droichid, fostáisiúin, campúin tógála). Déanfar gach iarracht tionchair dhiúltacha a sheachaint, a laghdú agus/nó a mhaolú, áfach, is dócha go mbeidh roinnt suaitheadh ann dóibh siúd atá gar don líne iarnróid de bharr torann, soilsiú nó fálú/clárú a chuirtear suas a bhaineann leis na gníomhaíochtaí tógála. Cinnfidh na cineálacha oibre tógála a bheidh ag teastáil ag gach láthair ar leith an cineál tionchair a d’fhéadfadh cur isteach ar limistéar do réadmhaoine. Mar sin féin, beidh oibreacha líneacha ginearálta ag teastáil feadh fad iomlán an bhealaigh, mar:
• Trealamh leictrithe lastuas feadh mhéid iomlán na líne iarnróid. Beidh sé seo cosúil ó thaobh stíle leis an gceann a úsáidtear faoi láthair ar an líonra DART atá ann cheana féin.
• Modhnuithe ar na droichid iarnróid agus na tolláin atá ann cheana féin, amhail modhnuithe ar an struchtúr, ísliú rianta nó meascán den dá rud.
• Beidh gá le huasghráduithe comharthaíochta agus le comharthaíocht bhreise mar chuid den bhonneagar uasghrádaithe.
Beidh gá le comhéadain le fóntais atá ann cheana féin, cóireálacha teorann, oibreacha draenála, bainistíocht fásra agus oibreacha coimhdeacha eile feadh tréimhse an tionscadail. Nuair a cheapfar conraitheoir tógála cuirfear Oifigeach Idirchaidrimh don Phobal tiomnaithe i bhfeidhm chun sonraí na n-oibreacha atá le teacht a chur in iúl agus cuirfear gach maolú féideartha i bhfeidhm chun an cur isteach a d’fhéadfadh tarlú a íoslaghdú.
Tá gá le roinnt campúin tógála chun oibreacha tógála a éascú. Nuair is féidir, tá campúin tógála suite ar thailte ar le Córas Iompair Éireann iad
Áirítear i gcampúin tógála freisin iad siúd a theastaíonn chun obair áitiúil a éascú, go háirithe ag droichid. Beidh gá le tailte atá faoi úinéireacht tríú páirtí a fháil go sealadach.
Le linn na céime oibríochta, méadófar ar mhinicíocht na seirbhíse ó na 12 thraein reatha in aghaidh na huaire in aghaidh an treo go 23 traein in aghaidh na huaire in aghaidh an treo (i.e. na 12 sheirbhís atá ann faoi láthair a choinneáil, agus 11 sheirbhís traenach breise á soláthar ag DART+ Iardheiscirt).
Tá iarratas ar Ordú Iarnróid mórán mar a chéile leis an bpróiseas iarratais phleanála. Tá an tionscadal rangaithe mar Fhorbairt Bonneagair Straitéisigh (SID) agus cuireann Iarnród Éireann iarratas díreach chuig an mBord Pleanála ar chead. Tá an próiseas iarratais ar Ordú Iarnróid leagtha amach san Acht Iompair (Bonneagar Iarnróid) 2001 arna leasú ag an Acht um Pleanáil agus Forbairt (Bonneagar Straitéiseach) 2006. Tar éis dhá chéim den chomhairliúchán poiblí, cuirfimid an t-iarratas ar Ordú Iarnróid isteach. Féadfaidh aon duine nó comhlacht aighneacht nó tuairim a dhéanamh i scríbhinn chuig an mBord Pleanála maidir leis an iarratas agus / nó an Tuarascáil ar Mheasúnú Tionchair Timpeallachta agus / nó na ceanglais éadála éigeantaigh.
Áireofar san iarratas ar Ordú Iarnróid roinnt doiciméad teicniúil agus líníochtaí tionscadail agus Tuarascáil ar Mheasúnú Tionchair Timpeallachta. Déanfaidh an Bord Pleanála athbhreithniú agus breithniú ar na doiciméid agus na líníochtaí seo go léir mar aon le haon aiseolas/aighneachtaí a gheofar ón bpobal mar chuid den phróiseas reachtúil comhairliúcháin sula ndéanfar cinneadh ar an iarratas. Táimid ag súil go ndéanfaidh an Bord Pleanála Éisteacht ó Bhéal sula ndéanann siad cinneadh. Ag Éisteacht ó Bhéal tabharfaidh údair na dtuarascálacha ábhartha agus na saineolaithe fianaise ar na haighneachtaí a fuarthas agus beidh siad ar fáil lena gceistiú. Tá tuilleadh eolais maidir le haighneacht / tuairim a dhéanamh i scríbhinn chuig an mBord agus nósanna imeachta Éisteachta ó Bhéal ar fáil ar shuíomh gréasáin an Bhoird.
Tá Clár DART+ Thiar Theas ag iarraidh méadú suntasach a dhéanamh ar mhinicíocht agus ar acmhainn na seirbhísí traenach idir Collchoill & Cill Droichid agus Heuston/Duga na Canálach Móire. Is féidir é seo a bhaint amach trí thraenacha DART leictrithe ard-acmhainne a athrú agus minicíocht na dtraenacha a mhéadú. Tacóidh seachadadh an tionscadail seo leis na pobail reatha feadh an iarnróid agus tacóidh sé le forbairt inbhuanaithe amach anseo. Freastalóidh sé ar gach stáisiún reatha feadh an bhealaigh chomh maith le Stáisiún na Ciseoige sa todhchaí, ag baint úsáide as cumhacht leictreach a bhfuil lorg carbóin níos ísle aige ná na traenacha díosail atá ann faoi láthair. Soláthróidh minicíocht agus cáilíocht na seirbhíse a sholáthrófar malairt iompair inmharthana do phobail feadh an bhealaigh agus cuideoidh sé le daoine a spreagadh chun aistriú ó ghluaisteáin príobháideacha a úsáid. Cabhróidh sé sin le hÉirinn astaíochtaí gás ceaptha teasa ón iompar a laghdú agus cabhróidh sé le dul i ngleic leis an athrú aeráide. Leanfaidh leictriú na líne iarnróid an chonair iarnróid atá ann faoi láthair go príomha.